Un produs Blogger.

Print sau online?

marți, 13 noiembrie 2012



Este ca și cum ai întreba ce a apărut prima dată: oul sau găina? Și cu toate acestea și oul și găina își duc viața liniștite. Cam așa este și în această poveste în care, în ultima vreme se dă un ”război rece” între a tipări sau a folosi doar variante online. Fiecare are avantajele și dezavantajele sale dar în același timp și același loc sub soare.
Unii spun ”salvați pădurile” iar alții ”salvați energia” și cu toate acestea se mai tipăresc cărți și se mai citesc și pe e-book-uri.
Evoluția online-ului nu înseamnă moartea printului sau invers. Fiecare are folosul și scopul său.
Scriitorul Radu Cosașu spunea într-un interviu că atât timp cât tu citești înseamnă că se vor mai scrie și tipări cărți. Scrisul pe hârtie a trecut prin multe și a supraviețuit. Și se mai spune că nimic nu poate fi distrus de ceva din exterior ci tot din interior. Așadar printul nu poate fi amenințat de online cum nici online-ul  nu va mai dispărea vreodată în numele hârtiei.
Librăriile, lansările de carte de care auzim tot mai des, bibliotecile, chioșcurile de ziare, caietele pe care le cumpărăm la început de an școlar, ofertele la multifuncționale sunt toate dovada că scrisul mai există și va mai exista. Plăcerea de a răsfoi și a simți hârtia nu poate fi înlocuită de nimic și până la urmă nici nu trebuie.
E-book-urile, laptopurile, notebook-urile, amazon.com sunt o altă dovadă, a online-ului care are și el terenul lui.
Uneori mai mulți utilizatori într-o tabară, alteori în alta, dar de fiecare dată în amândouă.
Și dovada cea mai bună că printul și online pot face casă bună împreună fără a vorbi de funerariile vreuneia, sunt bibliotecile care au laboratoare multimedia și magazinul online Azerty cu oferte și oferte la HP.
Se spune că nu ești om până nu zidești o casă, faci un copil, sădești un pom. Și poți să îl sădești liniștit pentru că s-a inventat hârtia reciclată. Nici pomul și nici energia nu sunt amenințate de nimic atât timp cât le folosim pe amândouă responsabil. Deci, print sau online? Răspunsul e: amândouă.

Articol scris pentru SuperBlog, etapa 19.

Niciun comentariu:

 

O Campanie Salvati Copiii

Campanie ShoeBox

ShoeBox.ro - Cadoul din cutia de pantofi. Participa si tu!

Cele mai citite