Un produs Blogger.

Câte expresii știi cu ”gard”?

marți, 5 februarie 2013



Cu gândul la cuvintele pe care le folosim,mă gândeam câte expresim știm și folosim cu ele. De exemplu cu cuvântul gard. Simplu, poate că nici nu ne gândim că ar fi unele expresii sau nici nu suntem conștienți că pe unele le folosim destul de des.

Mi-a venit ideea asta cu gardul după ce am nimerit pe acest site care vinde garduri. Și mă gândeam, chiar, gard oare în câte expresii îl folosim. Vedem garduri în fiecare zi, din beton, din lemn, garduri vechi, noi, înalte, mici, colorate, gri dar în vorbirea noastră cât de des apelăm la ele? :)

Păi, cea mai comică și pe care cu siguranță ai auzit-o des e aia cu ”numele proștilor pe toate gardurile”. La fel de folosite și care nu au nevoie de explicație sunt: ”pe-afară vopsit gardul, înăuntru leopardul” sau ”nu da cioara din mână pe vrabia de pe gard”.
Pe la școală am auzit-o des pe aia cu ”înalt ca bradu, prost ca gardu”. Doar am auzit-o pentru că la înălțimea mea nu se potrivea decât aia cu esențele tari stau în sticluțe mici. :)
O altă expresie pe care deseori am găsit-o în bancuri e aia cu ”a sări gardu’” și știm ce înseamnă. :)
Altele, pe care nu le știam și le-am descoperit acum sunt: ”a da ca Ieremia cu oiștea-n gard” folosită când cineva spune un lucru nepotrivit, ”a lega la gard” adică a prosti pe cineva, ”a se lipi ca cocoșatul de gard” adică a eșua în ceva și ”a umbla cu gardul” care se spune când filezi pe cineva.
Tu câte expresii știi?

Niciun comentariu:

 

O Campanie Salvati Copiii

Campanie ShoeBox

ShoeBox.ro - Cadoul din cutia de pantofi. Participa si tu!

Cele mai citite