Un produs Blogger.

Ora Pământului

sâmbătă, 23 martie 2013


Tot am zis de câteva zile că mă apuc de scris câte ceva despre Ora Pământului dar nu am mai apucat. Nu am să mă întind prea mult pe acest subiect pentru că oricum i s-a făcut destulă reclamă, ca să îi mai fac și eu.


Pe scurt, că la o simplă căutare pe internet găsești câte informații vrei, povestea a început prin 2007 când orașul Sydney a luat poziție în mod simbolic în lupta împotriva încălzirii globale. De atunci, în luna martie, tot mai multe orașe s-au alăturat acestei campanii și timp de o oră s-au decis să oprească luminile. Scopul, spun ei, este de a trage un semnal de alarmă cu privire la încălzirea globală și schimbările climatice.

Evident sau nu, și România s-a alăturat acestei campaniei și închide și ea luminile.

Despre asta au apărut evident păreri pro și contra.

Pro din seria o, vai, salvăm Pământul trebuie să fim solidari și contra, simplu, nu salvăm nimic într-o oră.

Exact de partea asta a baricadei sunt și eu. Nu salvăm nimic într-o oră, deci cine încearcă să mă convingă că dacă scoatem tot din priză o oră, salvăm planeta și dăm o mână de ajutor  la treabă asta cu încălzirea globală și schimbările climatice, poate să facă stânga-mprejur fluierând.

Da, sunt pro semnalului de alarmă pe care vrea să îl tragă această campanie, idei de implicare și solidaritate dar nu și naivității că facem ceva. Nu facem nimic. E doar un manifest și atât. Efecte vizibile ar fi dacă am face asta mereu, nu o oră pe an, toți.

De obicei sunt pro evenimentelor astea care promovează ideea unei lumi mai bune și mai sănătoase. Dar trebuie să mă facă să cred în ele, nu doar în ele ca evenimente și în rezultatele pe care le poate aduce.

Singurul lucru pe care îl tot aud e închide becul așa salvezi planeta. Nu, eu aș zice, învață-te să închizi becul, să scoți toate cablurile din priză când ești plecat și poate așa salvezi planeta. Deocamdată campania asta nu a salvat nimic.

Din cauza promovării puternice a acestui eveniment toată lumea a devenit ecologistă și brusc interesată de salvarea Pământului. Eu vreau să îi văd de mâine încolo. Că, în seara asta, că vrei sau nu, că dă bine, vei închide becul.

Dacă și de mâine îl închizi și ești responsabil, da, te cred, și uite campania asta a avut efectul scontat. Dar o oră e prea puțin.

De ce de Crăciun, de exemplu, nu renunțăm la toate luminițile alea care consumă în draci? Atunci nu ne mai gândim la salvarea Pământului?

Anul ăsta se organizează și în Onești. Partea bună e că vor mai auzi și pe aici oamenii de povestea asta, măcar așa informativ și de mâine vor vedea ei ce mai fac. Daca va rămâne cineva responsabil după treaba asta, m-aș bucura.

Pentru că dintre cei care s-au implicat în organizare fac parte și niște prieteni, sper să la iasă, referitor la ce cred ei despre asta, e exact treaba lor.

Cât despre mine, sincer, dacă nu ies din casă nu închid becul doar de dragul acestui eveniment de la 20.30 la 21.30. 

Niciun comentariu:

 

O Campanie Salvati Copiii

Campanie ShoeBox

ShoeBox.ro - Cadoul din cutia de pantofi. Participa si tu!

Cele mai citite