Un produs Blogger.

Vacanță în orașul lui Gaudi

marți, 19 martie 2013


Barcelona lui Gaudi rămâne visul de vacanță al oricărui turistit. Cu ieșire la mare și vedere la munte, rămășițele orașului medieval sau clădirile moderne, operele celebrului arhitect, parcurile, magazinele, vechiul și noul la un loc, toate se vor transforma în amintiri de neuitat.


Nu am vizitat încă Barcelona, deși virtual am luat-o la pas de atâtea ori. Îmi aduc aminte când mi-a spus un profesor de la facultate, că eu mă potrivesc cu Barcelona. Deci dacă mi-ar veni dorul de ducă, acolo să mă opresc.

Evident mi-a trezit curiozitatea părerea lui și am încercat să văd de ce Barcelona ar fi parte din mine.

Păi, bulevardul La Rambla, cu siguranță ar fi locul meu preferat de plimbare. Ca multe alte bulevarde din Barcelona sunt pline de vânzători, florari, artiști de stradă, cafenele, restaurante, toate deschise până târziu în noapte. Mi se pare că e un aer boem în care aș vrea să mă îmbăt în fiecare zi.
Mi-aș face cumpărăturile din piața alimentară La Bouqueria și mi-aș aduna gândurile în piața Placa Reial.

M-aș bucura de toate operele lui Gaudi, precum Parc Guell sau imensa, dar neterminata, biserică Sagrada Familia, care este în construcție din 1882.

Nu aș rata în nici un caz Muzeul Național de Artă al Cataloniei sau Muzeul de Artă Contemporană, clădire proiectată de arhitectul american Richard Meier.  

Visez de mult să merg în parc, să mă plimb pe iarbă, să mă așez la umbra unui copac și să mă bucur de o carte bună. Iar Barcelona este orașul parcurilor, sunt 68 de parcuri municipale, împărțite în 12 parcuri istorice, cinci parcuri botanice, 45 de parcuri urbane și șase păduri.

Pe lista de vizitat pentru a cunoaște și mai mult Barcelona, pentru a înțelege ce a vrut să spună profesorul meu și de ce nu, poate pentru a mă regăsi pe mine, aș mai trece Aquarium Barcelona, Montjuic (parcul care oferă o imagine splendidă a orașului), Grădina Zoologică, Muzeul Pablo Picasso, Fundația Juan Miro, Cartierul Gotic, Casa Batllo, Muzeul de Ciocolată, Portul Vell.

Barcelona înseamnă și shopping dacă stai să te gândești la faimoasa linie de 5 kilometri de shopping cu foarte multe complexe de magazine, unde găsești lucruri pentru toate gusturile.

Și cu siguranță nu aș pleca de acolo până nu aș striga un pic pe stadionul echipei FC Barcelona și apoi o vizită la muzeul echipei.

Planuri am, lista cu ”de făcut” la fel, mai trebuie să și transform în realitate vacanța în Barcelona și pentru când aș pleca aș alege, din siguranță, Agenția de turism Paralela 45. Când e vorba de lucrurile pe care mi le doresc mult verific de o mie de ori până sunt sigură că totul este bine. Fie ca pleci din București sau din Cluj, la această agenție găsește chartere în Barcelona, iar de acolo, ține de tine pentru o vacanță reușită.

Articol scris pentru Spring SuperBlog.


Niciun comentariu:

 

O Campanie Salvati Copiii

Campanie ShoeBox

ShoeBox.ro - Cadoul din cutia de pantofi. Participa si tu!

Cele mai citite